Com afrontem els 42.000 eur d’ indemnització?
La companyia subministradora del servei, te contracte fins al juliol del 2020, i demana 42.000 eur d’ indemnització per la resolució anticipada del contracte. Mentre el contracte no quedi extingit, l’ Ajuntament no es farà càrrec de tots els serveis de la urbanització, ni es podrà procedir a la dissolució de l’ EUC, que actualment funciona com a Entitat Liquidadora.
Mentre això segueixi axí, cada any ( dos i mig fins la extinció del contracte ) haurem de pagar 25.000 del administratiu que fa les funcions de secretari, uns 6.000 eur en concepte de despeses d’ administració ( neteja oficina, alarma, manteniment programa informàtic, telèfon ) i les despeses dels cost dels advoctas, per tant, uns 30.000 eur, que en el període que manca fins l’ extinció del contracte pot ser d’ uns 75.000 eur. Si resolem anticipadament el contracte ens estalviarem uns 30.000 eur.
A PUSA creiem que el contracte s’ hauria de mantenir fins al 2020, de manera que no haurem de pagar els 42.000 eur d’ indemnització, i a l’ hora, treure la figura del personal extern d’ Administració, és a dir, del secretari, tancar l’ oficina i deixar la junta liquidadora com a únic organisme existent. Això suposaria un estalvi de més de 30.000 eur anuals. Tenint en compte que l’ EUC ja ha venut els terrenys i sols queda un contracte per extingir, no sembla que estigui justificat mantenir aquesta estructura administrativa.
Els veïns no tenim cap obligació de formar part de cap Junta de veïns, ni de gestionar serveis, ni de pagar de la nostra butxaca persones que portin l’ administració, més quan estem funcionant amb una junta liquidadora. Caldria doncs que els veïns exigissim a la Junta que tanqués l’ oficina i acomiadés al seu personal, i acte seguit fes responsable de la resta de temes pendents a l’ Ajuntamnet. No oblidem que el darrer responsable de la prestació dels serveis és l’ Administració pública local, és a dir, el nostre ajuntament.