Com funcionen els serveis socials a SAV.

Mosen Joan

El Pare Joan, que porta des de finals d’ any passat la parròquia de Sant Antoni ens va rebre per parlar de com estaven les famílies en situació de més necessitat. Abans de res, dir que conec en Joan des de fa anys ja que treballem plegats a l’ administració de justícia des de vessants diferents però complementàries.

Caritas, que ajuda a totes les persones de Sant Antoni i Sant Pere amb situació d’ extrema necessitat, dona assistència a prop de 140 famíles. L’ ajuda consisteix amb lots mensuals amb aliments no peribles. Actualment tenen reserves fin a 7 tones d’ aliments, uns sis mesos. Les aportacions majoritàries provenen dels bancs d’ aliments. No tothom pot anar a Caritas a recollir menjar, cal tenir una carta dels serveis socials de l’ ajuntament que ho determini. A més, l’ Ajuntament de Sant Antoni, atorga una subvenció de 7.000 euros, i el de Sant Pere de 4.000.  El voluntariat, unes 8 persones, s’ ocupen de donar servei als beneficiaris i de portar tota l’ infraestructura que un servei com aquest porta darrera seu.

Serveis socialsL’ altra pota de la taula, està formada pels Serveis Socials de l’ Ajuntament. L’ Alcaldessa n’ és la titular de la regidoria.

En primer lloc, cal informar que l’ Ajuntament i Caritas tenen un conveni per tal de funcionar plegats. Hi ha molts programes engegats, però PUSA va demanar informació dels programes d’ ajuts a les persones en situació d’ exclusió social. Per aquestes persones tenim el programa d’ aliments frescos que dona servei a 73 famílies, és un servei que es fa un cop al mes i que es compatible amb el que dona Caritas. Els lots inclouen aliments frescos, carn, formatge, peix, fruita, etc i és fan en funció de les necessitats de cada família ( nombre de membres, si hi ha menors, discapacitats, etc). Els ajuts venen determinats per la renda, membres en atur a cada família, infants al càrrec, etc, això dona un barem que es te en conte a l’ hora de beneficiar-se dels lots.

També tenim per a la gent gran serveis com el SAD ( Servei d’ Assistència Domiciliaria ) per a gent gran que viu sola  ( amb 47 beneficiaris ) i el servei de Teleassistència amb 96 expedients funcionant actualment.

Cal dir d’ altra banda que veïns que reben aquest servei s’ han mostrat crítics amb el servei, per entendre que sovint els lots no contenen el nombre de productes necesaris per a satisfer les necesitats d’una família mitjana. Hi ha queixes sobre la qualitat d’ alguns productes, manca de oli o llet en quantitats suficients. PUSA estarem al cas de com funciona el servei per tractar de millorar-lo aportant solucions.

 

Comparteix

6 Responses

  1. no son 140 persones si no que 140 familias i per un promig de 3 per familia. unes 420 persones. ni el menjar a proporcio de la gent que hi ha a cada lot.. i avant donavan molt menjar pro ara al abril fara 4 anys que hi es i eran 40 familias i ara son 140 o 142.ç
    i el banc d´aliment donen la mitat. i el europeo tambe de donarnos 8000 kilos a donarnos 3000 i cada vegada hi ha mes gent. isabel a i voluntaris som uns 15.

  2. M’agradaria saber on va aconseguir el regidor del partit PUSA, la informació necessària per fer aquest escrit. Ja que no em consta que als voluntaris de Caritas dels que formo part, fossin preguntats

    Entendre que la no resposta a aquests escrit, es que el regidor que signa el escrit abans indicat, ho ha tingut revelacions esotèriques o simplement menteix i si menteix, la veritat tenim un problema al Ajuntament

    • Hola, soc el Ferran Calvera. Regidor del PUSA que va escriure l’ article. La informació publicada es fruit de les entrevistes que personalment vaig tenir amb l’ alcaldessa que es l’ encarregada de la regidoria de benestar social, amb el Joan, capellà de Sant Antoni i també vaig poder visitar el local on es fa el repartiment un dels dimarts en que s’ obre als usuaris demandants. No hem escrit res que l’ alcaldessa o en Joan no ens transmetessin. En tot cas fóra bo que ens indiquessis quines errades o falsedat i ha al nostre article, i així podríem contrastar-les.
      Moltes gràcies per la teva crítica, ens fa més transparents i objectius.

  3. Gracies per respondre

    Tot i que desde ahir no formo part de Caritas Parroquial, per motius que no puc explicar, sense implicar en ells a terceres persones

    Mira el que personalment em va doldre, va ser el comentari sobre la qualitat dels productes, ja que gairebé sempre tenim primeres marques en el repartiment setmanal, que ens dona el Banc dels Aliments de Barcelona ó han estat comprades per Caritas Parroquial a fi de completar els lots de productes basics

    En quant a les quantitats, entreguem el que esta estipulat com a lots basics de primera necessitat d ´ alimentació segons Caritas Provincial, per el número de components de cada família i tot i això sempre hem procurat afegir-hi altes productes

    No obstant aixó, si vols més informació i sempre davant de Mossèn Joan i del Consell Parroquial, estic disposat a donar-la quant to ho vulguis, amb els detalls de les entrades pertinents al magatzem de Caritas i afegiré alguna sorpresa inesperada en respecte a las gestió de la Parròquia sobre Caritas

    • De nou, gràcies per aportar la teva opinió.
      Vull aclarir que quan PUSA parla de la manca de productes als lots o qüestiona la seva qualitat, no ho fa per dades pròpies o extretes de la visita feta a Càritas. Simplement manifestem el que alguns usuaris dels serveis ens van transmetre. La visita al programa de Càritas i l’ entrevista amb l’ alcaldessa va tenir com origen els comentaris de alguns veïns . Simplement la noticia reflecteix les dues realitats, nosaltres no entrem a valorar-les, i molt menys a qüestionar la feina feta per els voluntaris i en Joan, tot el contrari.
      Personalment estraé encantat de parlar personalment amb tu, i espero fer-ho ben aviat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Post comment