Gas natural a les Pungoles: un cúmul de desproposits.

Escrit amb la recopilació d’ esdeveniments ocurreguts amb ocassió de la instal·lació de la xarxa de Gas Natural a les Pungoles.

Aquest escrit ha estat lliurat a l’ alcaldessa per tal que prengui les mesures pertinants.

1Er. El mes de novembre va començar la tasca dels operaris d’ ICISA per fer el cens dels tots els aparells de gas. Aquesta tasca era clau per que un cop passada la informació als tècnics de RARSA que son qui han de fer la connexió des de la toma del carrer als electrodomèstics i caldera dels propietaris ) fessin els canvis en les instal·lacions de portes en dintre sense imprevistos d’ última hora la transformació de la instal·lació ). El cens va fer-se de manera poc professional. Hi havia cases on els operaris no havien passat, i altres on s’ havien presentat en dues ocasions. La Pta de l’ AAVV va ser qui amb un llistat dels veïns va haver d’ informar posteriorment qui eren els propietaris de les vivendes pq els tècnic de ICISA no ho sabien, o no tenien el telèfon dels veïns al qui s’ havia de fer el cens. L’ empressa ICISA no va informar els veïns que per poder fer el canvi de propà a gas, calia actualitzar les calderes o aparells o la mateixa xarxa de dins les cases. ICISA havia de fer una relació dels electrodomèstics i transmetre‘ls a RARSA, cosa que no sempre es va fer.
 Pocs dies abans d’ iniciar les feines de canvi de gas propà a gas natural, es va enviar una carta als veïns indicant els dies i els sectors on es farien les feines d’ instal•lació pel subministrament definitiu del gas. Hi havien 4 sectors que s’ havien de fer el primer sector els dies 19 , el segon el dia 20, el tercer el 21 i el quart el 22. Primer es fa un canvi de la xarxa de gas, i després la de les instal·lacions individuals. Aquest terminis no s’ están complint, i a dia d’ avui on s’ hauria d’ haver acabat el 4t sector, encara hi ha més de 8 cases del sector 1 sense servei.
3ra.S’ ha donat el cas que l’ empressa no ha trucat, ni comunicat els veïns la cita prèvia per fer el cens, ni els treballs propis de les instal·lacions, de manera que molts veïns han hagut d’ estar-se durant hores esperant la visita dels operaris, sense saber del cert si s’ hi presentarien. Gent que ha hagut de demanar festa a la feina esperant que sones el timbre da casa amb l’ esperança que els operaris es presentessin i altres que han hagut de pujar des de la seva residència habitual per a res.
4er. Al llarg dels treballs previs al canvi de les instal·lacions de propà a gas natural, els tècnics de contacte que l’ empressaRARSA i ICISA havien facilitat van anar canviant, de manera que quan trucaves al tècnic responsable del dia anterior, et deia que ara el responsable era un altre amb un número de mòbil diferent. Han estat els veïns, i la Mar qui han anat facilitant als grups de whats app els telèfons de les successives persones de les empreses a les que calia trucar. Ha estat impossible poder trobar la persona responsable o que coordina els treballs, de manera que les informacions dels operaris eren sovint contradictòries segons fossin de RARSA o de ICISA.
5t. Hi ha veïns que tenien que tenir el subministrament ja en servei el dia 19 i que a dia d’ avui encara no el tenen. Malgrat les condicions climàtiques, la descoordinació successiva i els retards dels sectors, no s’ han aturat les feines. S’ ha treballat en sectors amb data posterior sense haver donat servei als sectors anteriors, de manera que els veïns sense servei ni de gas propà ni natural s’ han anat sumant a la llista de gent sense cap mena de servei de calefacció, aigua calenta, o cuina.
6na. Molts veïns s’ han trobat amb que al fer el canvi, tenien fuites a les seves canalitzacions, de manera que no s’ ha pogut fer la transició d’ un servei a altre fins que no quedaven resoltes les fuites. Entenem que tots aquest problemes s’ haguessin pogut detectar abans, fen inspeccions prèvies de les instal·lacions, de manera que cap veï es quedés per més de 3 dies sense calefacció ni gas de cap mena amb unes temperatures infernals. Les comprovacions de les fuites es van fer amb medidors de gas, hi els correctes per determinar les fuites havien de ser d’ aireIcisa no va preveure l’ error fins que Rarsa els hi va comunicar.
7naS’ han donat moltes situacions absurdes que mostren el grau de improvització de les empreses. Per exemple, en una vivenda un operari que venia a instal·lar el kid de la caldera es troba que el company que l’ havia de portar no ha vingut. En un altre cas, al posar els chikles de la caldera, el sistema de detecció informàtic de la caldera del veí no està al software i no li poden posar. Altres veïns es queixen que feta la connexió a la seves calderes, aquestes perden aigua o es desconfiguren. Alguns tècnic d’ ICISA ignoren fins i tot com fer la connexió per que desconeixen la caldera a la que ha d’ anar connectada. Ens hem trobat que veïns han hagut d’ anar buscant els operaris pels carrers de la urbanització per reclamar-los que anessin a casa seva.
7na. Tot aquest desgavell organitzatiu ha comportat que els operaris de aquestes empreses hagin fet jornades fins a les 21.00h dins les cases amb els problemes que això implica per als veïns que l’ endemà han de anar a la feina, o escola. La solidaritat entre els veïns ha estat fantàstica, oferint els que ja tenien subministrament, les seves cases per dutxar-se als que encara no en tenien, o oferint-los estufes per intentar pal·liar els efectes del fred.

 

Comparteix

1 Response

  1. Bon dia ..tot Sert,però ha tot això afegim la destrossa de les voreres de la urbanització,que han quedat trencades les sota blreras degut a la hormigonera mini.i la merda de reconstrucció
    Que no heu anomenat
    Gràcies

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Post comment