Informe de l’ estat de les piscines municipals de les Pungoles.
Antecedents: El Govern de SAV va decidir no obrir les piscines municipals de les Pungoles al·legant les restriccions per sequera del 2024 (Decret de març de 2024 ). La decisió es va comunicar al 21 de maig al web municipal i únicament afectava a la piscina de la urbanització, no a la del nucli. Al ple municipal del 30 de maig, PUSA va presentar una moció per reobrir la piscina de les Pungoles, cosa que es va fer amb 10 setmanes de retard, concretament el 2 d’ agost. Malgrat PUSA va presentar una nova moció al ple de setembre de 2024 per garantir que les piscines no es tancarien definitivament, ERC, PSC i CanVi van votar en contra. En aquesta direcció, es va acordar demanar un estudi tècnic de les piscines sobre el cost d’ aquestes, informe que us traslladem tot seguit.
- Recordem que és únic equipament municipal obert a les urbanitzaciosn, llevat de la Rectoria d’ Alfou.
- Que després de la pujada del 10% de l’ IBI, la recaptació ha agmentat en 136.000 eur a les urbanitzacions i 90.000 eur al nucli.
- Que és previsible que es repeteixin episodis de calor extrema cada cop més intensos durant el període estiuenc.
- Que l’ aforament de les piscines del núcli és de 250 persones ( sols a SAV viuen 6.700 persones ) i la no apertura de la de Pungoles implicarà una disminució de l’oferta en un 40%.
- Que les piscines de Pungoles, malgrat haver obert a l’ agost, van tenir un aformanet total de 2.860 persones aquell mes, que representa el 44% del seu aforament. En el cas de les del núcli aquesta ocupació va ser del 66%, amb 5.594 persones.
- Que tinguent en compte les futures obres d’ urbanització de les Pungoles, amb un cost de 3,5 milions d’ euros, l’ Ajuntament de SAV no es vulgui fer càrrec del cost econòmic de la seva adequació i manteniment.
Dit això, anem al tema que esn ocupa. L’ INFORME DE VIABILITAT ECONÒMICA DE LA PISCINA.
Tenim 5 actuacions que l’ informe detalla que s’ hauríen de fer segons uns terminis.
- Comencem per les immediates:
Moltes d’ aquestes actuacions son per temes d’ accesibilitat ( manca de accés per discapacitats 79.772 eur) , mancances al paviment, senyalitzacions, petites reparacions ( esquerdes, rajoles trencades, etc. 14.150 eur ) i altres de seguretat i riscos laborals com per exemple fer una nova cambra depuradora i dipòsit de químics per a la piscina gran ( 108.341 eur ).
- Les millores a fer al segon any tindrien un cost de 2.899 eur.
- Les del tercer any: 21.762 eur.
- Les del quart any: 2.505 eur.
- Les del cinquè any: 21.352 eur.
Fixem-nos que la única inversió important pel bon funcionament de la instal·lació és l’ habitacle de la depuradora ( 108.000 eur ), ja que la de l’ accés al recinte esportiu no impedeix en cap cas que persones amb mobilitat reduïda no puguin accedir-hi amb ajuda de terceres persones. El cost d’ aquesta actuació és de 79.772 eur.
Al ple del mes de març, al torn de precs i preguntes ja varem demanar sobre si s’ obririen les piscines de les Pungoles. L’ alcalde va manifestar que ja tenien l’ informe econòmic i que un cop estudiat decidirien. Aquest informe se’ns va enviar el 28 de març als regidors de l’ oposició. Des de les hores, hem demanat en dues ocasions una explicació de que pensen fer, tenint en compte que queda poc més d’ un mes per començar la temporada d’ estiu. Continuem sense resposta, i per tant res us podem traslladar.
En qualsevol cas, PUSA, sense el recolzament dels veïns no tindrem prou força per impedir que un equipament tan emblemàtic com les pistes i la piscina de les Pungoles acabin deteriortant-se fins a la seva desaparició definitiva.
Crec que és indispensable tenir accés a la piscina de Les Pung oles a l’estiu.
L’ideal sería que el restaurant estigues en funcionament I així contribuís el sosteniment de la piscina i dongués vida a la urbanització.
Bones tardes Joana. El problema és que sense piscines obertes, dificilment algú voldra portar el restaurant ja que una i altre es retroalimenten. Si tanquen les piscines, no hi haurà restaurant ni casals d’ estiu. Un pas més per a fer de les urbanitzacions “ciutats dormitori”.
Les piscines i l’entorn esportiu de Les Pungoles,sempre desde la seva creació han estat un punt de trobada entre les persones que viuen a l’entorn d’aquest equipament Ara a més també poden gaudir altres ciutadans dels municipis propers que han trobat en la piscina i la resta equipaments un lloc d’esbarjo per suportar la calor que patim en els mesos estiuencs.Pels infants,les persones grans i la resta de ciutadans demano que no es perdi aquest indred tan bonic i necessari per Sant Antoni de Vilamajor.
Tal com s’ ha dit anteriorment la piscina de les Pungoles és el refugi climàtic per les calors del estiu. Es també l’únic lloc de trobada per grans i petits. La zona esportiva i el bosc fan que sigui un entorn molt agradable. És necessaria també pels casals que després de fer esport puguin refrescar-se. Tenir-la oberta fa que descongestioni la del nucli. Per tant demano que es mantingui oberta pel benestar de tots els ciutadans de Sant
Antoni de Vilamajor i de les urbanitzacions